Op zondag 24 november van kwart voor 9 in de ochtend tot 6 uur in de avond is er technisch onderhoud aan Mijn Loket. U kunt dan Mijn Loket niet gebruiken voor het regelen van uw belastingzaken.
Bezwaar maken tegen parkeerbon
U krijgt een parkeerbon (naheffingsaanslag) als u niet hebt betaald voor parkeren. Of als u niet genoeg hebt betaald. Hebt u een parkeerbon gekregen, maar bent u het daar niet mee eens? Maak dan bezwaar bij de gemeente.
Wanneer geen bezwaar maken
- De parkeerautomaat was kapot. U parkeerde toch, zonder te betalen.
U had naar een andere automaat moeten gaan die het wel doet. Of u had kunnen betalen via een parkeerapp. - U parkeerde met uw gehandicaptenkaart op een gewone parkeerplek.
- U wist niet dat u op die plek moest betalen.
Als een straat binnen een parkeerzone valt, moet u betalen voor parkeren. De borden die dat aangeven, staan aan de rand van deze zone. De borden staan niet in elke straat. - U hebt een parkeervergunning, maar voor een ander gebied.
- U hebt er maar kort gestaan en daarom hebt u geen parkeergeld betaald.
Ook als u er maar even parkeert, moet u parkeergeld betalen.
Wanneer wel bezwaar maken
- U hebt wel parkeergeld betaald.
Stuur uw bewijs van betaling mee met uw bezwaar. - U hebt een vergunning voor de straat die op de parkeerbon staat.
Meld het contractnummer van uw vergunning. - U hebt per ongeluk voor een verkeerd kenteken betaald in uw app.
Stuur uw bewijs van betaling mee.
Bezwaar maken
Als u bezwaar maakt, hoeft u de parkeerbon nog niet te betalen.
U betaalt pas als de gemeente uw bezwaar afwijst.
U kunt online of per brief bezwaar maken.
Maakt u pas na 6 weken bezwaar, dan kan dat alleen per brief.
Om online bezwaar te maken logt u in met DigiD of eHerkenning.
Hoelang duurt het
De gemeente probeert binnen 6 weken uw bezwaar te behandelen.
Volgens de wet moet de gemeente binnen het kalenderjaar uw bezwaar afhandelen.
U ontvangt per post een brief met de beslissing over uw bezwaar. In de brief staat of u gelijk krijgt of niet.
Is de gemeente te laat met beslissen? Dan hebt u misschien recht op geld.
U leest er meer over op de pagina Melden van te laat beslissen.
Als u gelijk krijgt
- Hebt u gelijk gekregen? Dan hoeft u niet te betalen.
- Hebt u uw parkeerbon al betaald? Dan krijgt u geld terug.
Moet u nog een ander bedrag aan de gemeente betalen?
Dan wordt het bedrag van de parkeerbon afgetrokken van het bedrag dat u nog moet betalen.
Als u geen gelijk krijgt
- Hebt u geen gelijk en is uw bezwaar afgewezen?
Dan moet u de parkeerbon betalen. Ook als u in beroep gaat.
Let op:
Hebt u na 6 weken bezwaar gemaakt? Dan kunt u niet meer naar de rechter. - Kunt u de parkeerbon niet in 1 keer betalen?
Vraag dan een betalingsregeling aan. Log in via Mijn Loket. Link opent een externe pagina.
Contact
Hebt u vragen? Bel 14 010.
Veelgestelde vragen
U kunt per post bezwaar maken tegen de parkeerbon. Wij kunnen u sneller helpen als u een Nederlandse vertaling meestuurt.
Zet in uw bezwaar:
- uw naam en adres
- uw burgerservicenummer (BSN)
- het vorderingsnummer (dit nummer staat op de brief)
- de datum
- de reden van uw bezwaar, bijvoorbeeld dat u wel betaald hebt
- uw handtekening
Stuur uw brief naar:
Gemeente Rotterdam
Afdeling Belastingen
Postbus 924
3000 AX Rotterdam
Hebt u een bedrijf heeft en wilt u iemand machtigen om namens u bezwaar te maken? Dan heeft die persoon een machtigingsbrief nodig. U kunt zelf een machtigingsbrief schrijven. Zet in de brief de volgende informatie:
- uw bedrijfsnaam
- het KvK-nummer van uw bedrijf
- verklaart dat (voornaam en achternaam persoon) namens (uw bedrijfsnaam) bezwaar mag maken tegen de parkeerbon
- handtekening bedrijf
- handtekening persoon die bezwaar maakt
- datum en plaats