Ga naar de hoofdinhoud

Start leerlingenvervoer per e-mail aanvragen

Stap 1 van 6

Formulier downloaden

Download het 'Formulier vervoersadvies'.
Print het uit en geef dit aan de school.
De school geeft het ingevuld aan u terug.
Sla het daarna op uw computer op.

Stap 2 van 6

Documenten van specialisten verzamelen

Verzamel de volgende documenten:

  • een verklaring van de behandelend specialist waarin staat dat uw kind niet zelfstandig naar school kan
    Vraag de verklaring aan de specialist van uw kind.
  • een verklaring van uw eigen specialist waarin staat dat u uw kind niet kunt brengen
    Vraag de verklaring aan uw specialist.

Sla de documenten op uw computer op.

Stap 3 van 6

Verklaring van werkgever of studie vragen

Bent u alleenstaande ouder? En werkt u, of volgt u een opleiding?
En kunt u daarom uw kind niet naar school brengen?
Dan hebt u een werkgeversverklaring of studieverklaring nodig.
Die verklaring vraagt u aan uw werkgever of uw school.

Sla de verklaring op uw computer op.

Stap 4 van 6

Gegevens over inkomen verzamelen

Hebt u voldoende inkomen? Dan betaalt u een eigen bijdrage. 
Hebt u een laag inkomen? Dan krijgt u misschien een vergoeding voor de reiskosten. 
Om dit te kunnen bepalen zijn gegevens over uw inkomen nodig.


Verzamel alle documenten over het jaarinkomen van u en uw partner.
Sla de documenten op uw computer op.  

Stap 5 van 6

Aanvraagformulier invullen

Download het aanvraagformulier dat u nodig hebt.
Vul het formulier in en onderteken het.

Sla het formulier op uw computer op.

Stap 6 van 6

Per e-mail aanvragen

Mail alle documenten naar: leerlingenvervoer@rotterdam.nl. Link opent een externe pagina.

U ontvangt binnen 8 weken bericht van de gemeente of u leerlingenvervoer krijgt.