MeldR
MeldR is een Rotterdamse app die u kunt gebruiken om problemen te melden.
Bijvoorbeeld als u last heeft van hinderlijk geparkeerde fietsen of brommers bij u op de stoep. Of als de lantaarnpaal kapot is. Is uw afvalcontainer vol of ligt er afval naast een container? Ook dan kunt u dit met de app melden aan de gemeente.
Hoe werkt het?
Open de app op uw (mobiele) apparaat en doe dan het volgende:
- Geef op de kaart aan waar het probleem is.
- Kies een categorie (afval, groen, verlichting of één van de andere categorieën).
- Kies een onderwerp uit de lijst die het beste past bij uw probleem. U kunt ook meer informatie of een foto invoegen om het probleem duidelijker te maken.
- Als u klaar bent ziet u een overzicht van alles wat u heeft ingevuld. U moet dan uw naam, e-mailadres en telefoonnummer invullen.
- U kunt ook een anonieme melding doen, dan hoeft u uw gegevens niet in te vullen.
De gemeente ontvangt direct de melding en houdt u op de hoogte of en wanneer het probleem opgelost is. Als de gemeente meer informatie nodig heeft, bellen we u. Dat kan alleen als u een telefoonnummer heeft ingevuld. Soms bellen we anoniem en dus met een onbekend nummer. U kunt ook achteraf een melding doen.
Meldingen doorgeven zonder MeldR-app
U kunt uw melding ook doorgeven via de website MeldR. Link opent een externe pagina of het gemeentelijke servicenummer 14 010, kies optie 3.
Feedback MeldR
Wilt u een compliment doorgeven? Of heeft u een vraag, idee of klacht over de MeldR-app? Wij waarderen uw feedback.