Ga naar de hoofdinhoud

Leestijd: 5 min

Vraagwijzer

Heeft u vragen over bijvoorbeeld zorg, gezondheid, geld, juridische zaken of problemen thuis, zoals huiselijk geweld? Of wilt u gewoon even met iemand praten? Dan kunt u terecht bij de Vraagwijzer, een gratis loket van de gemeente Rotterdam.

Accepteer de cookies om deze inhoud te kunnen zien

Medewerkers van de Vraagwijzer kijken samen met u wat er precies aan de hand is en wat voor hulp u nodig heeft. 
Soms kunnen ze u gelijk helpen en soms verwijzen ze u door naar andere organisaties in de wijk, zoals het wijkteam, de Kredietbank of een welzijnsorganisatie. 

U kunt op verschillende manieren uw vraag of probleem met een medewerker van de Vraagwijzer bespreken:

Telefoongesprek

U kunt online een afspraak maken. Link opent een externe pagina voor een telefoongesprek met een medewerker van de Vraagwijzer. Of u kunt bellen naar 14 010.

Langskomen zonder afspraak

U bent welkom om langs te komen zonder afspraak tijdens de inloopspreekuren. Deze zijn op de meeste locaties van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur. Bekijk de tijden van de locatie bij u in de buurt om te zien wanneer daar de inloopspreekuren zijn.

Langskomen met afspraak

Natuurlijk kunt u ook een afspraak maken om langs te komen. U doet dit via telefoonnummer 14 010 of online. Link opent een externe pagina

Anonieme chat

Onderaan deze pagina kunt u klikken op de chatknop 'stel een vraag'. Een medewerker van de gemeente geeft daar antwoord. U chat anoniem. Dat betekent dat u uw naam niet hoeft te vermelden als u uw vraag stelt. 
Deze chat is geopend van maandag tot en met vrijdag van 9 uur in de ochtend tot 8 uur in de avond en op zaterdag van 9 uur in de ochtend tot 5 uur in de middag.

Vragen en antwoorden