Start schade melden per mail
Stap 1 van 4
Contact opnemen met verzekeringsmaatschappij
Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Neem dan contact op met de verzekeringsmaatschappij
De verzekeringsadviseur regelt het verder met de gemeente. U hoeft verder niets te doen.
Stap 2 van 4
Uw verhaal opschrijven
Schrijf deze informatie op:
- Wat is er gebeurd?
- Wat is de schade?
- Wanneer en hoe laat is de schade ontstaan?
- Hebt u lichamelijke en of psychische klachten door het ongeluk?
- Hoe was het weer? Was het bijvoorbeeld glad of regende het heel hard?
- Waren er getuigen?
- Hebt u aangifte bij de politie gedaan?
- Is de schade al hersteld?
- Wat kost het herstellen van de schade?
Als u dit nog niet precies weet, schrijft u op wat u denkt dat het kost.
Stap 3 van 4
Bewijzen verzamelen
Hebt u bonnetjes en rekeningen als u het herstel al hebt betaald?
Hebt u foto's van de plek en van de schade?
Maak een foto of scan van alle bewijsstukken.
Stap 4 van 4
Opsturen
Mail alle gegevens met de bewijsstukken naar schadezaken@rotterdam.nl. Link opent een externe pagina.