Ga naar de hoofdinhoud

Start schade melden per mail

Stap 1 van 4

Contact opnemen met verzekeringsmaatschappij

Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Neem dan contact op met de verzekeringsmaatschappij
De verzekeringsadviseur regelt het verder met de gemeente. U hoeft verder niets te doen.

Stap 2 van 4

Uw verhaal opschrijven

Schrijf deze informatie op:

  • Wat is er gebeurd?
  • Wat is de schade?
  • Wanneer en hoe laat is de schade ontstaan?
  • Hebt u lichamelijke en of psychische klachten door het ongeluk?
  • Hoe was het weer? Was het bijvoorbeeld glad of regende het heel hard?
  • Waren er getuigen?
  • Hebt u aangifte bij de politie gedaan?
  • Is de schade al hersteld?
  • Wat kost het herstellen van de schade?
    Als u dit nog niet precies weet, schrijft u op wat u denkt dat het kost.

Stap 3 van 4

Bewijzen verzamelen

Hebt u bonnetjes en rekeningen als u het herstel al hebt betaald?
Hebt u foto's van de plek en van de schade?
Maak een foto of scan van alle bewijsstukken.

Stap 4 van 4

Opsturen

Mail alle gegevens met de bewijsstukken naar schadezaken@rotterdam.nl. Link opent een externe pagina.