Teruggave parkeergeld aanvragen
Als iets niet goed gaat bij het betalen van uw parkeergeld, kunt u het geld terugvragen.
U kunt het parkeergeld online terugvragen of per post. Maak een keuze om te lezen hoe u het parkeergeld terugvraagt.
Let op: kijk eerst onder het kopje ‘Wanneer recht op teruggave’ in welke situaties u parkeergeld kunt terugvragen’.
Online aanvragenPer post aanvragenWanneer recht op teruggave
Er kan iets fout gaan bij het betalen van uw parkeergeld op straat. Of bij de reservering in een gemeentelijke parkeergarage.
U kunt uw geld terugkrijgen in de volgende situaties:
- U parkeerde op een P+R terrein en betaalde het volle bedrag.
Terwijl u verder reisde met het openbaar vervoer en daarom recht had op korting. - U betaalde per ongeluk voor eenzelfde parkeeractie 2 keer voor een voertuig met hetzelfde kenteken.
- Er ging iets fout met de betaling. Bijvoorbeeld door een technische storing.
U hebt geen recht op teruggave van parkeergeld in de volgende situaties:
- U hebt korter geparkeerd dan de tijd waarvoor u betaalt hebt.
- U vertrekt voor de eindtijd van de reservering.
- U hebt betaald op een feestdag.
- U maakt parkeerkosten terwijl u op een wachtlijst staat voor een parkeervergunning.
Hebt u een parkeeractie gestart met uw mobiele telefoon en bent u het niet eens over de gemaakte kosten? Neem dan contact op met uw parkeer provider. De gemeente heeft hierover afspraken gemaakt met deze aanbieders.
Hoelang duurt het
Het duurt maximaal 6 weken voordat het bedrag op uw rekening staat.
U krijgt van de uitbetaling of afwijzing altijd een bevestiging per e-mail.
Contact
Hebt u vragen, bel 14 010.
Veelgestelde vragen
Op de borden bij de betaalautomaat en op de betaalautomaat onder de infoknop staat wanneer u moet betalen.
Ook kunt u tijdens de invoer van de gegevens controleren of datum, tijd, kenteken en bedrag juist zijn.
Meer informatie vindt u op de pagina Betaald parkeren in Rotterdam.