Veiligheidsloket
Voor een vraag, compliment of suggestie op het gebied van veiligheid en openbare orde in de gemeente Rotterdam kunt u terecht bij het veiligheidsloket.
Bij het veiligheidsloket kunt u onder andere melding maken van:
- overlast van een evenement
- overlast van een horecazaak
- een slecht hoorbare sirene
- veiligheid bij een voetbalwedstrijd
- overlast van hangjongeren
- signalen over de wijkveiligheid
- een vermoeden van ondermijnende criminaliteit
- overlast van demonstraties
- drugsoverlast
- overlast van criminaliteit
Hoe kunt u melden?
U kunt uw melding digitaal invullen en verzenden. U kunt het Veiligheidsloket niet bezoeken.
Graag per formulier één vraag of opmerking invullen. Om zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven, vragen we u om de volgende informatie mee te sturen:
- volledige beschrijving van uw melding of klacht
- locatie en/of overlastadres
- correcte contactgegevens van uzelf
- eventuele namen/contactgegevens van personen met wie u al over het probleem gesproken heeft
- hoelang het probleem al aan de orde is.
U heeft een melding gedaan
Uw melding wordt opgeslagen bij het Veiligheidsloket Rotterdam. U ontvangt een automatische ontvangstbevestiging. In deze ontvangstbevestiging staat een zaaknummer. Dit zaaknummer kunt u gebruiken om tussendoor informatie op te vragen over uw melding. Ga daarvoor naar Mijn Loket. Link opent een externe pagina of bel telefoonnummer 14 010.
Meldingen die u via telefoonnummer 14 010, of andere kanalen doet worden zo snel mogelijk bevestigd.
De medewerkers van het Veiligheidsloket Rotterdam zorgen dat u reactie bij de juiste persoon en afdeling terecht komt. U ontvangt binnen 28 dagen een telefonische of schriftelijke reactie. Als het niet mogelijk is om binnen 28 dagen te reageren, ontvangt op tijd een bericht. Het veiligheidsloket heeft dan 6 weken de tijd om te reageren.
Privacy
Uw gegevens worden alleen gebruikt om uw melding goed af te handelen.