Ga naar de hoofdinhoud

Start verhuizing online doorgeven

Stap 1 van 3

Verzamel uw documenten

Kijk in de tabel welke documenten u nodig hebt.
Vul de documenten helemaal in en zet uw handtekening eronder.  U stuurt de documenten straks mee.

Uw nieuwe woonsituatie Deze documenten heeft u nodig 
zelfstandig als huurder 
  • huurcontract of huurdersverklaring
zelfstandig als eigenaar en nog niet ingeschreven in het Kadaster 
  • kopie van de akte van levering 
    óf 
  • kopie van het bewijs van eigendom 

De documenten moeten door de notaris zijn ondertekend. 

inwonend bij de hoofdbewoner als huurder 
  • verklaring van inwoning
  • verhuurdersverklaring
  • kopie van een geldig identiteitsbewijs van de persoon bij wie u gaat inwonen 
inwonend bij de hoofdbewoner als eigenaar 
  • verklaring van inwoning 
  • kopie van een geldig identiteitsbewijs van de persoon bij wie u gaat inwonen 
kamerbewoner 
  • huurcontract of verhuurdersverklaring
Let op: Een huurcontract of verhuurdersverklaring mag niet ouder zijn dan 3 maanden.

Het contract of de verklaring moet ingevuld zijn door de eigenaar en beheerder.

Gaat u inwonen bij uw getrouwde/geregistreerde partner, opa of oma, ouders, kind, kleinkind, broer of zus? Dan hebt u geen verhuurdersverklaring nodig. 

Als u gaat inwonen hebt u altijd een verklaring van inwoning nodig. Deze mag niet ouder zijn dan 3 maanden. 

Stap 2 van 3

Verhuizing doorgeven voor iemand anders

Geeft u voor iemand anders een verhuizing door? Vul dan het machtigingsformulier samen in. Vergeet de handtekening niet.

Stap 3 van 3

Verhuizing doorgeven

Geef online uw verhuizing door via de knop 'Verhuizing doorgeven'.  
Log in met uw DigiD.

De gemeente zet uw verhuizing binnen 5 weken in het systeem.


Tip: Verhuizen met parkeervergunning 

Verhuist u naar een woning binnen een betaald parkeergebied? Vraag dan een tijdelijke parkeervergunning. Link opent een externe pagina aan voor de tijd dat uw verhuizing wordt verwerkt.