Ga naar de hoofdinhoud

Start Vrijstelling bedrijfsreinigingsrecht online aanvragen

Stap 1 van 3

Verzamel de volgende gegevens

  • telefoonnummer
  • e-mailadres
  • naam contactpersoon
  • nummer Kamer van Koophandel
  • bedrijfsnaam
  • bedrijfsadres
  • objectnummers
    Deze objectnummers vindt u op de laatste aanslag bedrijfsreinigingsrecht of op het inlichtingenformulier als u de nieuwe gebruiker van een bedrijfsruimte bent.

Stap 2 van 3

Verzamel de volgende documenten

De volgende documenten zijn nodig, afhankelijk van de reden voor vrijstelling:

1. Contract met een erkend afvalinzamelaar

  • gedateerde en ondertekende contracten met een erkend afvalinzamelaar, inclusief objectnummers
  • facturen van de afvalinzamelaar (waaruit blijkt dat voor de gehele periode is betaald)
  • betaalbewijzen van deze facturen (waaruit blijkt dat voor de gehele periode is betaald)

2. Geen afval

  • gedetailleerde omschrijving van de bedrijfsactiviteiten op het adres
  • foto’s (per objectnummer) waarmee u dit kunt aantonen
  • eventuele andere bewijsstukken (zoals de huurovereenkomst)

3. Afvoeren door verhuurder

  • huurcontract waaruit blijkt dat en hoe het bedrijfsafval wordt ingezameld, inclusief objectnummers
  • eventueel een verklaring van de afvalinzamelaar van de verhuurder

Stap 3 van 3

Log in met eHerkenning

Via de knop 'Vrijstelling aanvragen' logt u in met eHerkenning. Voeg tijdens uw aanvraag de gevraagde gegevens toe.

Binnen 8 weken ontvangt u een bericht of u vrijstelling krijgt.

Als u later inlogt met uw eHerkenning via 'Mijn Loket', kunt u altijd de status van uw aanvraag bekijken.