Start Vrijstelling bedrijfsreinigingsrecht per post aanvragen
Stap 1 van 3
Schrijf een verzoek tot vrijstelling
Zet in uw verzoek ook de volgende gegevens:
- telefoonnummer
- e-mailadres
- naam contactpersoon
- nummer Kamer van Koophandel
- bedrijfsnaam
- bedrijfsadres
- objectnummers
Deze objectnummers vindt u op de laatste aanslag bedrijfsreinigingsrecht of op het inlichtingenformulier als u de nieuwe gebruiker van een bedrijfsruimte bent.
Stap 2 van 3
Verzamel de volgende documenten
De volgende documenten zijn nodig, afhankelijk van de reden voor vrijstelling:
1. Contract met een erkend afvalinzamelaar
- gedateerde en ondertekende contracten met een erkend afvalinzamelaar, inclusief objectnummers
- facturen van de afvalinzamelaar (waaruit blijkt dat voor de gehele periode is betaald)
- betaalbewijzen van deze facturen (waaruit blijkt dat voor de gehele periode is betaald)
2. Geen afval
- gedetailleerde omschrijving van de bedrijfsactiviteiten op het adres
- foto’s (per objectnummer) waarmee u dit kunt aantonen
- eventuele andere bewijsstukken (zoals de huurovereenkomst)
3. Afvoeren door verhuurder
- huurcontract waaruit blijkt dat en hoe het bedrijfsafval wordt ingezameld, inclusief objectnummers
- eventueel een verklaring van de afvalinzamelaar van de verhuurder
Stap 3 van 3
Stuur alles op naar de gemeente
Stuur uw schriftelijk verzoek tot vrijstelling naar:
Gemeente Rotterdam
Belastingen
Postbus 924
3000 AX Rotterdam
Stuur alle gevraagde bewijsstukken mee.
Binnen 8 weken ontvangt u een bericht of u vrijstelling krijgt.