Ga naar de hoofdinhoud

Start Vrijstelling bedrijfsreinigingsrecht per post aanvragen

Stap 1 van 3

Schrijf een verzoek tot vrijstelling

Zet in uw verzoek ook de volgende gegevens:

  • telefoonnummer
  • e-mailadres
  • naam contactpersoon
  • nummer Kamer van Koophandel
  • bedrijfsnaam
  • bedrijfsadres
  • objectnummers
    Deze objectnummers vindt u op de laatste aanslag bedrijfsreinigingsrecht of op het inlichtingenformulier als u de nieuwe gebruiker van een bedrijfsruimte bent.

Stap 2 van 3

Verzamel de volgende documenten

De volgende documenten zijn nodig, afhankelijk van de reden voor vrijstelling:

1. Contract met een erkend afvalinzamelaar

  • gedateerde en ondertekende contracten met een erkend afvalinzamelaar, inclusief objectnummers
  • facturen van de afvalinzamelaar (waaruit blijkt dat voor de gehele periode is betaald)
  • betaalbewijzen van deze facturen (waaruit blijkt dat voor de gehele periode is betaald)

2. Geen afval

  • gedetailleerde omschrijving van de bedrijfsactiviteiten op het adres
  • foto’s (per objectnummer) waarmee u dit kunt aantonen
  • eventuele andere bewijsstukken (zoals de huurovereenkomst)

3. Afvoeren door verhuurder

  • huurcontract waaruit blijkt dat en hoe het bedrijfsafval wordt ingezameld, inclusief objectnummers
  • eventueel een verklaring van de afvalinzamelaar van de verhuurder

Stap 3 van 3

Stuur alles op naar de gemeente

Stuur uw schriftelijk verzoek tot vrijstelling naar:

Gemeente Rotterdam
Belastingen
Postbus 924
3000 AX Rotterdam

Stuur alle gevraagde bewijsstukken mee.

Binnen 8 weken ontvangt u een bericht of u vrijstelling krijgt.