Bellen
Gepubliceerd op: 15-12-2016
Geprint op: 18-09-2021
https://www.rotterdam.nl/bestuur-organisatie/bellen/
Ga naar de hoofdinhoud

U kunt op telefoonnummer 14 010 terecht met vragen en meldingen aan de gemeente. De telefonische dienstverlening via 14 010 is beschikbaar in het Nederlands én in het Engels.

Vanuit het buitenland kunt u 14 010 niet bereiken. Belt u dan met +31 10 267 16 25.

Wilt u iets regelen met de gemeente of aanvragen? Kijk dan eerst op Mijn Loket.

Op welke tijden kan ik 14 010 bellen?

maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur
zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur

Let op! Op feestdagen kunnen andere openingstijden gelden:

Feestdag Datum Openingstijden
Kerstavond 24 december 2021 van 8.00 tot 17.00 uur
Eerste kerstdag 25 december 2021 gesloten
Tweede kerstdag 26 december 2021 gesloten
Oudejaarsdag 31 december 2021 van 8.00 tot 17.00 uur

Let op!

Alleen om onveilige situaties (bijvoorbeeld omgewaaide bomen) door te geven kunt u ons altijd bellen op telefoonnummer 14 010. Ook voor het aanmelden van parkeren van bezoekers en mantelzorgers kunt u dit nummer altijd bellen. De gemeente Rotterdam neemt alle telefoongesprekken op. Bellers naar 14 010 kunnen deelnemen aan een klanttevredenheidsonderzoek. Met de signalen die hieruit voortkomen, kunnen we de telefonische dienstverlening continue verbeteren.

Kosten 14 010

Via een vaste lijn zijn de kosten gelijk aan bellen naar een vast nummer. Met een mobiele telefoon betaalt u hetzelfde als voor het bellen naar een vast nummer. In de meeste abonnementen vallen die kosten binnen de belbundel als servicenummer.

Problemen met het bereiken 14 010

  • Sommige bedrijfscentrales blokkeren nummers die met een '1' beginnen. Alleen de beheerder van die centrale kan dat aanpassen.
  • Zakelijke mobiele telefoons kunnen problemen geven. Voorbeelden zijn netwerken als 'Grip' van KPN of 'Corporate Net' van Vodafone. Vraag de beheerder van de telefooncentrale van uw bedrijf of uw zakelijke toestel hiermee te maken heeft.
  • Via Skype is het nog niet mogelijk 14 010 te bellen. U kunt dan het vaste nummer 010 - 267 16 25 als alternatief gebruiken. Neem voor meer informatie hierover contact op met uw aanbieder.

Informatie voor abonnees van XS4All die 14 010 niet kunnen bellen

Er is een probleem met het modem van XS4All. Dit bedrijf verwijst naar de leveranciers van de modems. Het probleem blijft totdat KPN na de overname alle klanten van XS4ALL heeft overgezet. Dit zou uiterlijk in 2020 zijn. Wel bestaat er voor een gedeelte van de geleverde modems (de Fritzbox) een tijdelijke oplossing: kies *# gevolgd door het 14+netnummer. In andere gevallen kunt u de gemeente Rotterdam bereiken door te bellen met 010 - 267 16 25.