Ga naar de hoofdinhoud

Start subsidie en/of lening woningverbetering aanvragen als eigenaar

Stap 1 van 5

Verzamel uw documenten

Verzamel de volgende documenten:

  • meerjarenonderhoudsplan (MJOP)
  • verklaring eigenaar uitvoeren onderhoudsplan
  • uittreksel kadaster
  • offerte of offertes van aannemer of aannemers 
  • bij onderneming: verklaring de-minimissteun 

Stap 2 van 5

Geef uw gegevens door

Geef de volgende gegevens door:

  • geboortedatum van de eigenaar
  • bij lening: type lening 

Stap 3 van 5

Download het formulier

Download het aanvraagformulier subsidie woningverbetering en vul dit in.

Stap 4 van 5

Vul het machtigingsformulier in

Vraagt u de subsidie aan namens iemand anders?

Verzamel de volgende documenten:   

  • stel een machtiging op en onderteken het
  • kopie paspoort, identiteitskaart of rijbewijs van de gemachtigde
  • als de gemachtigde een bedrijf is: naast bovenstaande ook uittreksel van de Kamer van Koophandel, waarop het KVK-nummer en BTW-nummer vermeld staan 

Stap 5 van 5

Vraag subsidie aan

Om de subsidie aan te vragen logt u in met DigiD of eHerkenning. Logt u in met DigiD? Dan bent u persoonlijk verantwoordelijk voor de aanvraag. Logt u in met eHerkenning? Dan hebt u niveau 2 nodig en een machtiging ‘Ondernemersloket EH 2’ voor de gemeente Rotterdam. 

Nadat u subsidie hebt aangevraagd, ontvangt u direct een ontvangstbevestiging per e-mail. Daarin staat ook uw dossiernummer.

  • Bij een complete aanvraag beslist de gemeente binnen 8 weken. Bij bijzondere omstandigheden kan de gemeente deze termijn 1 keer verlengen met 12 weken.  
  • Als uw subsidieaanvraag niet compleet is, vraagt de gemeente extra stukken op.

Als de gemeente uw aanvraag goedkeurt, ontvangt u een besluit met het bedrag en de voorwaarden. Hierin staat of u nog een verantwoording (vaststelling) moet inleveren.