Start subsidie en/of lening woningverbetering aanvragen als eigenaar
Stap 1 van 5
Verzamel uw documenten
Verzamel de volgende documenten:
- meerjarenonderhoudsplan (MJOP)
- verklaring eigenaar uitvoeren onderhoudsplan
- uittreksel kadaster
- offerte of offertes van aannemer of aannemers
- bij onderneming: verklaring de-minimissteun
Stap 2 van 5
Geef uw gegevens door
Geef de volgende gegevens door:
- geboortedatum van de eigenaar
- bij lening: type lening
Stap 3 van 5
Download het formulier
Download het aanvraagformulier subsidie woningverbetering en vul dit in.
Stap 4 van 5
Vul het machtigingsformulier in
Vraagt u de subsidie aan namens iemand anders?
Verzamel de volgende documenten:
- stel een machtiging op en onderteken het
- kopie paspoort, identiteitskaart of rijbewijs van de gemachtigde
- als de gemachtigde een bedrijf is: naast bovenstaande ook uittreksel van de Kamer van Koophandel, waarop het KVK-nummer en BTW-nummer vermeld staan
Stap 5 van 5
Vraag subsidie aan
Om de subsidie aan te vragen logt u in met DigiD of eHerkenning. Logt u in met DigiD? Dan bent u persoonlijk verantwoordelijk voor de aanvraag. Logt u in met eHerkenning? Dan hebt u niveau 2 nodig en een machtiging ‘Ondernemersloket EH 2’ voor de gemeente Rotterdam.
Nadat u subsidie hebt aangevraagd, ontvangt u direct een ontvangstbevestiging per e-mail. Daarin staat ook uw dossiernummer.
- Bij een complete aanvraag beslist de gemeente binnen 8 weken. Bij bijzondere omstandigheden kan de gemeente deze termijn 1 keer verlengen met 12 weken.
- Als uw subsidieaanvraag niet compleet is, vraagt de gemeente extra stukken op.
Als de gemeente uw aanvraag goedkeurt, ontvangt u een besluit met het bedrag en de voorwaarden. Hierin staat of u nog een verantwoording (vaststelling) moet inleveren.