Klacht bijstand
Klachten Werk en inkomen van gemeente Rotterdam behandelt klachten over (bijstands-)uitkeringen. Bent u niet tevreden over de dienstverlening of service? Of moet u lang wachten op bericht over uw uitkering? Dan kunt u een klacht indienen.
Goed contact met de inwoners van Rotterdam vindt de gemeente belangrijk. Klachten nemen we serieus.
Heeft u problemen of vragen? Geeft u deze eerst door aan de afdeling met wie u contact heeft.
Bent u nog steeds ontevreden, dan kunt u terecht bij Klachten Werk en inkomen.
Klachten Werk en inkomen behandelt problemen en klachten over (bijstands-)uitkeringen.
Door de problemen en klachten binnen de eigen organisatie te behandelen kunnen we u sneller antwoorden en de dienstverlening verbeteren.
Wij zijn een onafhankelijk onderdeel van de gemeente Rotterdam.
Voorbeelden:
- U vindt dat u niet juist of niet beleefd bent behandeld.
- U kunt een afdeling niet bereiken en u wordt ook niet teruggebeld.
- U hebt geen uitkering ontvangen, en bent hier niet over geïnformeerd.
- U hebt een aanvraag ingediend, maar u hebt nog geen besluit ontvangen.
- U hebt te weinig of geen informatie gekregen.
- U bent niet tevreden over uw re-integratietraject.
U kunt geen klacht indienen over een besluit van de gemeente. In het besluit staat informatie over de wijziging, toekenning, afwijzing of terugvordering van bijvoorbeeld uw uitkering.
Bent u het niet eens met een besluit, dan kunt u een bezwaarschrift indienen. In het besluit staat hoe u dit doet.
Als u een klacht wilt indienen, kan dat op de volgende manieren:
- Digitaal via Mijn Loket: gebruik het reactieformulier van gemeente Rotterdam.
U kunt dan uw eigen zaak online volgen. - Per post:
Gemeente Rotterdam
Klachten Werk en inkomen
Antwoordnummer 566
3000 WB Rotterdam - Telefonisch via het centrale nummer 14 010.
Geef bij het indienen van de klacht duidelijk aan:
- over wie of wat u klaagt.
- waarom u de klacht indient.
- uw naam.
- uw telefoonnummer.
- uw e-mailadres (eventueel).
Als u een klacht indient, krijgt u binnen 5 werkdagen een reactie.
Misschien bellen we u voor een toelichting of nodigen we u uit voor een gesprek.
Heeft de gemeente inderdaad een fout gemaakt? Dan zorgt degene die de klacht behandelt dat er snel een oplossing is voor het probleem.
De gemeente probeert klachten binnen 4 weken op te lossen.
Meer informatie
Heeft u vragen over dit onderwerp? Neem dan contact met ons op.